Sunday, January 16, 2011

Transferverf

Zoals zo velen, overkomt het mij wel eens dat ik wat koop op beursen en tentoonstellingen wat in de kast beland en je nooit wat mee doet.Na een paar jaar valt het weer in je handen en krijg je de wildste ideeën. Dat overkwam mij deze week,  ooit gekocht 6 potjes DEKA Transferverf   …………..


2 A viertjes ingekleurd en laten drogen ,daarna versneden en in elkaar gevlochten .Toen overgebracht op katoen (volgens de bijsluiter werkt het beter op synthetische stoffen)


Ik heb wat foto, s gemaakt bij kunstlicht en een paar buiten, de foto, s die buiten zijn gemaakt benaderen het meest de werkelijkheid.




Tip : leg er bakpapier onder
       en zeker een paar minuten met een heet strijkijzer over het papier

10 comments:

Corryna said...

Leuk zeg! Ik heb ook van die verf, maar het geeft bij mij alleen maar fletse afdrukken.

Zullen we dit jaar wat momenten plannen om samen met zulke experimenten aan de slag te gaan? Wanneer zou je kunnen?

Hannie de Beer said...

Een heel leuk materiaal die Transferverf! Ik gebruik het regematig, ook op organza en lutrador.Prachtige resultaten!

Corryna : ik denk dat je het strijkijzer er niet lang genoeg opzet,en het moet vooral héét zijn!

ina said...

transferverf is inderdaad vooral bedoeld voor synthetische stoffen en vezels, het wil ook wel eens wat vaal worden wanneer je het papie rniet lang genoeg laat drogen. Het is super om mee te werken vind ik.

christina said...

Zo is het net of je jezelf een kadootje hebt gekregen zonder de kosten. Het is soms moeilijk te zien of het nu papier of stof is, maar het is erg leuk geworden.

Liesbeth Wessels said...

Grappig Ellen, ik ben er gisteren ook mee bezig geweest. De papieren liggen nog te drogen, morgen ga ik strijken. groeten van liesbeth

Janny de Roo said...

Oh je moet het eerst op papier verven en dan laten drogen en dan kun je er een stofje op leggen? Is dat met alle verf mogelijk...? Ik ben niet zo van het verven, maar heb toch wat ideeën nodig....!

groetjes, Janny

Suus said...

Een leuk ontwerp is het geworden zo. En je moet het inderdaad heet strijken.

Emma said...

hi, welcome to my blog, thanks for joining!

Your work looks great, but I would love to read it too. Do you have a translator button? or could you get one please! ;)Thanks!

Unknown said...

ik wil dit ook gaan gebruiken op organza. hoelang moet je wachten met drogen en op welke stand moet het strijkijzer staan??

mailadres agnes @oomsonline.com

Unknown said...

ik wil dit ook gaan gebruiken op organza. hoelang moet je wachten met drogen en op welke stand moet het strijkijzer staan??

mailadres agnes @oomsonline.com